איך לבנות ניוזלטר מנצח?

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא התאמת התוכן לקהל היעד – המייל חייב להיות ענייני ומעניין ולהתאים לכמה אוכלוסיות במקביל: מבוגרים וצעירים, נשים וגברים וכו'.

הדבר הראשון שלקוח קורא ברגע שמקבל מייל זה הכותרת – חלון אל תוך המייל והתוכן שבו. לכן חשוב לבחור ולנסח כותרת מתאימה שתמשוך אליה תשומת לב, ותעורר סקרנות אצל הקורא מה שיגרום לו לפתוח את המייל.

הכותרת יכולה להיות מנוסחת בסגנון שאלה או פתרון לבעיה. בנוסף כותרות שפונות אישית לקורא מעבירות את התחושה שהמייל נכתב במיוחד בשבילו, ולא ע"י רובוט, מה שמעורר סקרנות ורגש מאחר והפנייה היא אישית.

לאחר שניסחתם כותרת שפתרה את הקושי הראשוני (לגרום לקורא לפתוח את המייל) עליכם לעבוד על המייל עצמו כדי לא לאבד את סקרנות ותשומת הלב של הנמען. התוכן צריך להיות מעניין, לא חופר וענייני, עם שילוב של אלמנטים כמו תמונות וצבעים שמעבירים מסר רגשי ברור לאדם הקורא אותו.

שעת השליחה הינה דבר חשוב שצריך לקחת בחשבון, רוב האנשים לא קוראים מיילים בערב\לילה, ומפרפים על מיילים בבוקר. עליכם להכיר את קהל הלקוחות שלכם, ולהשתמש בפסיכולוגיה בסיסית על מנת למקסם את אחוזי הקריאה והתגובות למייל.

דרך נוספת לעורר סקרנות ורגש היא שימוש בגורמים חיצוניים שקשורים לתוכן המייל – לדוגמא שליחת מייל בחג עם איחולים וברכות, ומבצעים רלוונטיים לאותו חג לצורך העניין.

לשון הכתיבה במייל צריכה להיות ברורה וצנועה, אינכם יודעים מהי רמת הקריאה של האדם שמקבל את המייל, ולכן צריך להתאים את התוכן שלכם גם לקהל עממי ופשוט. אף אחד לא רוצה לשמוע מסנובים 🙂

אמינות ואיכות – אף אחד לא קונה ממוכר שלא מאמין במוצר שלו. לא צריך לעשות OVERSELL ולרשום טבלה של כל היתרונות שהמוצר שלכם מספק. לרוב מספיק משפט קצר וקולע שמתאר את הבעיה והפתרון שהמוצר\שירות שלכם מספק, בשילוב עם האמינות והעובדות שכלולים איתו, מה שמשכנע יותר בקלות.

לאחר שסיימתם את המייל מומלץ להשתמש בכלים שמנתחים את מה שקורה למייל אחרי שהוא נשלח – אחוזי הפתיחה שלו, מבחני A\B להבין איזה תוכן עובד טוב יותר וכו'.

כלים אלה יעזרו לכם להכיר את קהל הלקוחות שלכם מקרוב, להבין מה מעורר אצלהם חשק לקנות מכם, ומדוע הם מגיבים בצורה מסוימת לכל סוג של מייל \ תוכן.